loading...
استیکر تلگرام | فال روزانه | آپدیت نود 32
admin بازدید : 2105 دوشنبه 16 فروردین 1395 نظرات (0)

انواع موریانه ها و راههای از بین بردن این آفت

تمام خانواده های موجود در راسته موریانه ها به صورت اجتماعات بزرگ و کوچک در محدوده سیستمی لانه ای و به صورت کلنی زندگی می کنند .ارتباط بین لانه ها و دنیای خارج بستگی به عادت مخصوص تغدیه ای گونه ها دارد .

هر چند از 1800 گونه موریانه شناخته شده در دنیا تنها 148 گونه به ساختمانها صدمه می زنند اما خسارت آن چنان شدید است که داخل هر محدوده ای که انتشار یابند دیر یا زود الوارهای بی محافظ و یا وسایل چوبی به کار رفته در ساختمان ها تخریب می شوند. بنابراین باید به فکر مبارزه با این موجودات کوچک افتاد. هرچند اگر بخواهیم خودمان نمی توانیم موریانه های هجوم آورده به منزلمان را تارومار کنیم اما راه هایی برای شناسایی حضور موریانه ها در منزل داریم.

انواع موریانه ها ، از بین بردن موریانه ، روش مبارزه با موریانه

 
موریانه ها مهم ترین آفت و نابود کنندۀ ساختارهای چوبی بخصوص در مناطق جنوبی ایران به شمار می آیند. براساس تحقیقات به عمل آمده، موریانه ها سالانه بیش از دویست میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می کنند، مهم ترین گونه از موریانه هایی که در ایران زیست می کنند موریانه های زیرزمینی هستند حرکات و ساختار زندگی آن ها در زیرزمین می باشد. موریانه ها حشراتی اجتماعی هستند که در لانه ها به صورت کلونی یا به طور معمول در زیرزمین یافت می شوند که معمولا در نزدیکی درختان، کُندۀ چوب، انبارهای چوب، پالت ها، پالت های چوبی، دیوارهای خشتی که ملات آن ها را عناصر چوبی مانند کاه و کلش پوشانده تغذیه می کنند. 
در برخی از مناطق چندین کلونی از موریانه ها در کنار یکدیگر به صورت مصالمت آمیز زندگی می کنند. که همین مطلب ما را بر این می دارد تا دقت بیشتری در خرید منزل داشته باشیم. چرا که در مناطقی که به مناطق موریانه خیز معروف می باشد احتمال آن می رود که شاید روزی موریانه ها بتوانند راهی برای نفوذ به منزل ما پیدا کنند که در ادامۀ این مطلب تا حدودی به مسائل پیشگیرانه از نفوذ موریانه ها اشاره می شود. 
در مناطقی که موریانه خیز می باشند مانند جنوب ایران و یا حتی برخی از مناطق تهران نظیر منطقۀ طرشت، باغ فردوس، لویزان، نیاوران و… بایستی قبل از خرید ملک از سلامت خانه اطمینان حاصل گردد و سالیانه به صورت مرتب از منزل در مقابل حملۀ موریانه ها بازرسی انجام داد. این نکته قابل ذکر است بعضی از نشانه ها به صورت غیر منتظره و تصادفی پدیدار می شوند که در این زمان پیشنهاد می شود قبل از هر گونه اقدامی با کارشناسان شرکت های مبارزه با حیوانات موذی تماس بگیرید چرا که برخی از اقدامات خودسرانه سبب می شود تا رگه های موریانه از یک نقطه به نقاط مختلف پخش گردد که در این صورت نحوۀ مبارزه با آن ها مشکل تر می شود. 
 
تفاوت موریانه (سمت راست) و مورچه (سمت چپ)
انواع موریانه ها ، روش مبارزه با موریانه ، نابود کردن موریانه
 

حرکت و هجوم موریانه ها:
کلونی موریانه ها معمولاً درطول 3 تا 5 سال بالغ شده و شروع به ازدحام جمعیت می کنند. اکثر موریانه ها در اوایل پاییز تا ابتدای زمستان و از ابتدای بهار تا اواسط تابستان شروع به ازدیاد می کنند.
معمولاً موریانه ها در طول روزهای گرم و بارانی فعالیتشان شدت بیشتری پیدا می کند، که در این زمان موریانه های کارگر برای پیدا کردن منبع غذایی حرکت خود را از زیر زمین به سطح شروع می کنند. که ما حتی الامکان بایستی در منزل وسایلی که مواد آن ها را چوب تشکیل می دهد به صورت مستمر بازدید کنیم و در منازلی که حمله صورت می گیرد در ابتدا بایستی منابع چوبی مانند کمدها، مبلمان، بوفه از سطح دیوار به میزان 10 سانتیمتر فاصله ایجاد کنیم. این نکته قابل ذکر است موریانه های بالدار تا حد زیادی به مورچه ها مشابهت دارند.

موریانه ها بر خلاف مورچه ها در محیط های باز پرسه نمی زنند. موریانه ها از طریق تونل های زیر زمینی که معمولاً قطر آن ها به اندازۀ یک مداد می باشد راه های ارتباطی خود را (که معمولاً رگه می نامند) به یکدیگر متصل می کنند. ساختار این لوله ها به اصطلاح گلی است که از خاک و ذرات چوب و مواد سلولزی ساخته می شود.

در مواردی که موریانه ها به سطح زمین می آیند از طریق این لوله ها حمله ور می شوند. با شکستن این لوله ها می توان فعالیت موریانه ها را مشاهده نمود اما زمانی که لوله ها خالی است به این معنا نیست که موریانه فعالیتش از بین رفته از طرفی آن ها این توانایی را دارند تا لوله های گلی آسیب دیده را مجدداً بازسازی نمایند. لوله های قدیمی معمولاً شکننده و خشک می باشند.
 
لوله هایی که در سقف یا در طبقات بالایی مشاهده می شود نشانه ای از هجوم هوایی (هجوم ثانویه) این حشرات می باشد.
اکثراً هجوم ثانویه زمانی پدیدار می شود که رطوبت و مواد غذایی در دسترس موریانه ها به میزان کافی وجود داشته باشد.
 
 
اشکال لوله های گلی:
 
– لوله در قسمت بیرونی دیوار
– لوله های حلق آویز از تیرچه طبقات
– لوله های مستقر روی دیوار های حاوی خاستر
– لوله های روی دیوار داخلی
– لوله های سقفی
– لوله های داخل کاغذ دیواری
– لوله در بلوک داخلی
– لوله ها در کنار قرنیزهای دیوار
– لوله بر روی پارکت کف
 

آسیب موریانه ها

 
معمولاً تصور می شود که موریانه ها فقط از چوب تغذیه می کنند اما نکته مهم این است که موریانه ها از هر موادی که حاوی سلولز باشد، تغذیه می کنند و برخی از نژادهای موریانه ها توانایی آن را دارند که برای یافتن غذا حتی از دیوار های سیمانی نفوذ می کنند در واقع هیچ چیزی نمی تواند از دندان های تیز موریانه در امان باشد گاهی از طریق مواد غیر سلولزی نظیر پلاستیک یا فوم نیز وارد می شوند. بعضی از تحقیقات نشان می دهد که کلونی هایی که شامل 60/000 کارگر هستند در کمتر از یک ماه یک قطعه چوبی 1*200 متر را مصرف می کنند، البته آسیب های ناشی از موریانه ها به عوامل مختلفی مانند دما، رطوبت و میزان دسترسی مواد غذایی بستگی دارد اما آن چیزی که زندگی موریانه ها را از سایر حشرات مجزا می سازد این است که موریانه ها در هیچ یک از فصول سال از فعالیت نمی ایستند و مانند سایر حشرات به خواب زمستانی نمی روند. معمولاً آسیب های جدی در طول فعالیت 3 تا 5 ساله موریانه ها در منزل ایجاد می شوند و مهم ترین مسئله و عاملی که ما را بر آن می دارد تا خطر حملۀ موریانه ها را جدی بپنداریم این است که موریانه ها با توجه به نحوۀ زندگی آن ها در زیر زمین و دور از دید انسان بنیاد و ساختار منزل را مورد حمله قرار می دهند.
 
انتشار موریانه ها ازمحلی به محل دیگر و حتی کشوری به کشور دیگر به راحتی امکان پذیر است. افزایش تعداد ساختمان ها با تغییر روش ساختمان سازی موجب شده است که موریانه ها در کشورهایی که تا کنون مطرح نبوده اند به صورت آفت درآیند؛ مثلا در مناطقی که خانه ها را از خشت و گل بدون استفاده از الوار می ساختند بنظر می آید که ساختمانها بدون موریانه باشند در حالیکه استفاده از تیر، الوار و تغییر بافت ساختمانی سبب شده که موریانه ها تکثیر یافته و مشکل آفرین شوند.
 
در سالهای اخیر به سبب بالا رفتن مخارج تعمیر و نگهداری، موریانه ها خسارات بسیاری به ساختمانها وارد آورده اند. خصوصا” در مناطقی که پروژه های خانه سازی ارزان قیمت و به تعداد زیاد وجود دارد و به برنامه های تعمیر و نگهداری اهمیتی داده نمی شود؛ ساختمانها بیشتر در معرض حمله موریانه ها قرار میگیرند.
 
 
علامت مشخصه آلودگی به موریانه
 
علامت مشخصه آلودگی به موریانه های زیرزمینی وجود خاک یا مخلوطی از شن وموریانه چوب جویده شده در الوارها است در همین حال لوله های خاکی یا راهروهای پوشیده که بر روی دیوارهای غیر قابل نفوذ بنا می شود خطوط ارتباطی بین لانه و غذا می باشد.
 
اگر الوار با خاک تماس داشته باشد موریانه ها از زیر دالان های داخل خاک با چوب در تماس داشته بدون هیچگونه علامت مشخصه وارد الوار می شوند دیوارهای خشتی یا سنگی با ملات گل به حفره های ممتد راه را برای موریانه های الوار سقف ایجاد می کنند.
مسئله ای که در امر ساختمان سازی به آن بایستی توجه شود این است که ساختمانهای ساخته شده از بتن و فلز و شیشه لزوما” ضد موریانه نیستند مگر اینکه ساختمانها طوری طراحی شده باشند که دسترسی موریانه ها به مبلمان چوبی، کتابها، وسایل تزئینی و … غیرممکن باشد.
 
 
اهمیت بهداشتی
 موریانه ها از نظر بهداشتی برای انسانها هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند و مشکلات ناشی از این حشرات بیشتر اقتصادی می باشد. چرا که آنها از مواد سلولزی تغذیه کرده و به وسایل چوبی، کاغذی، کتاب و هرگونه موادی از این قبیل خسارت وارد می کنند.
 
 
جستجو از نشانه های تغذیه موریانه ها:  
– صدای چوب توخالی که در اثر ضربه زدن به آن این صدا قابل تشخیص می باشد.
– چوب های نازکی که به راحتی به وسیلۀ چاقو و آچار خط می افتد.
– لانه های نازک شن (قهوه ای و خاکستری سطحی که در مکان های آسیب دیده به وجود می آید.)
– خردگی و نازک شدن سطح چهارچوب های چوبی درها
 
راههای مبارزه  
غییرات ساختاری که عبارت است از نامناسب کردن محیط، جهت زیست موریانه ها با انجام روشهای زیر:
1. جمع آوری کلیه مواد چوبی از اطراف ساختمان و پاک سازی کامل محیط به طوری که تا عمق 50 سانتی متری خاک ماده ای چوبی در زمین نباشد.
2 . انجام تهویه مناسب زیر زمین ساختمان و شیب بندی مناسب کف جهت دفع صحیح آب و رطوبت از ساختمان.
3 . مسدود کردن کلیه درزها و شکافها با مصالح ساختمانی مناسب و مستحکم.
4 . ایجاد زهکش های دور کننده رطوبت در اطراف ساختمان جهت کم کردن رطوبت خاک. 
 
اقداماتی که صرفا” جنبه پیشگیری دارد به شرح زیر می باشد:  
موریانه های خاکزی  
– دقت در تهویه
– استفاده از زیر زمین یا ایجاد ساختمان بر روی ستون و پایه
– جلوگیری از مرطوب شدن محیط
– استفاده از موانع مکانیکی مانند قطعات بتون پیش ساخته به صورت ممتد و با قطر حداقل 15 سانتی متر و فاقد هر گونه شکاف تا از رسیدن موریانه های خاک جلوگیری شود.
– نصب کلاهک در قسمت پایه ساختمان که مانع از بالا آمدن موریانه از پایه می شوند.
– آغشته کردن محل به سموم شیمیایی مانند دیلدرین Dieldrin، پنتاکلروفنات سدیم و هگزاکلروبنزن.
– استفاده از سموم خاک خصوصا در ساختمانهایی که از قطعات بتون ساخته می شوند و امکان بازبینی وجود ندارد.
– پاکسازی محل ساختمان از لانه های موجود و منهدم کردن چوب و فرآورده های چوبی آلوده و ریشه گیاهان.
– مقاوم نمودن الوارهایی که به کار برده می شود.
 
موریانه چوب
انواع موریانه ها ، نابود کردن موریانه ، شناسایی موریانه
 
این موریانه ها در شاخه های خشک و مرده درختان و الوار بریده در حال خشک شدن زندگی می کنند آنها به صورت دسته جاتی کوچک پرواز کرده انتشار می یابند.
در ساختمانهای جدید هر جا که الوار ساختمانی یا مبلمان چوبی که دارای شکاف یا بریدگی باشد محل جایگزینی موریانه ها است. استفاده از چوب ساختمانهای قدیمی در محلی که موریانه چوب، وجود دارد اشتباه محض است با این همه موریانه های چوب از طریق انتقال وسایل چوبی آلوده به ساختمانهای جدید منتقل می شوند.
تنها راهکار موثر در ساختمانها استفاده از الوارهایی است که نسبت به موریانه مقاوم هستند یا بوسیله مواد موثر ضد موریانه محافظت شده اند، همچنین معدوم نمودن وسایل آلوده و سوزاندن آنها توصیه می شود.
 

مبارزه با موریانه در ساختمانها

 
شناسایی موریانه هایی که خسارت زده اند، زیرا اقدامات مبارزه فقط با آگاهی از عادات موریانه ها و اطلاع کافی از نحوه ساختمان سازی آنها امکان پذیر است.
– مشخص نمودن محل ورود موریانه که با برداشتن تکه های چوبی امکان پذیر است ضمن اینکه ارتباط موریانه ها نیز از بین خواهد رفت. زمانی که ارتباط موریانه های داخل ساختمان با خارج از ساختمان قطع شود موریانه ها بتدریج از بین می روند.
– استفاده از سموم شیمیایی در خاک که موریانه ها از میان آنها عبور میکنند تا به ساختمان برسند روش متعارفی است. مانند استفاده از امولسیون 1% کلردان chlordane و امولسیون 5/.% دیلدرین، دیازینون 3-2 در هزار.
– برای سمپاشی اماکنی که بر روی بتون پیش ساخته روی خاک بنا شده باید سوراخهایی با فاصله 45-30 سانتیمتر که 15 سانتیمتر از سطح داخلی دیوار فاصله داشته باشند ایجاد نمود و از این طریق حشره کش را وارد خاک نمود.
– چوب ساختمانهایی که به موریانه چوب خشک آلوده شده اند بایستی بتدریج با مواد شیمیایی محافظت کننده آغشته نموده تا با نفوذ به عمق کافی موریانه های موجود را نابود نماید. برای مبلمان آلوده برای ریشه کن کردن موریانه های چوب خشک از روش تدخین استفاده می شود که این عمل با پوشاندن ساختمان به چادر پلاستیکی و استفاده از متیل بردماید به میزان 1 کیلوگرم در 20 متر مکعب به مدت 24 ساعت صورت می پذیرد. 
 
مبارزه شیمیایی
 ایجاد سدی از مواد شیمیایی بین کلنی موریانه ها در داخل خاک و ساختمان جهت جلوگیری از نفوذ آنها به ساختمان با استفاده از روشهای زیر:
آغشته سازی خاک با استفاده از حفر گودال
این روش در ساختمان هایی کاربرد دارد که از بناهای اطراف فاصله داشته باشد. روش کار به این صورت می باشد:
– ابتدا گودالی باعرض 30 تا 50 سانتی متر و عمق آن تا کف فوندانسیون و در ساختمانهای دارای زیر زمین تا 30 سانتیمتر پایین تر از کف زیر زمین احداث می شود.
– در طول گودال سوراخهایی با فاصله 30 سانتیمتر حفر کرده و سم مخصوص توصیه شده برای موریانه (امولسیون1% کلردان chlordane امولسیون 5/.% دیلدرین، دیازینون 3-2 در هزار) به داخل این سوراخها تزریق می شود.
– خاک برداشته شده از گودال را با محلول سمی و با غلظت مناسب توصیه شده آغشته نموده.
– داخل گودال را با سم و غلظت مناسب سمپاشی کرده.
– در نهایت خاک آغشته به سم را داخل گودال ریخته و به این ترتیب در اطراف ساختمان سدی سمی به وجود می آید که مانع از نفوذ موریانه ها خواهد شد.
 
آغشته سازی خاک با استفاده از روش تزریق سم
این روش در مواردی کاربرد دارد که فاصله ای بین ساختمان و دیوار همسایه وجود نداشته باشد. روش کار به این صورت می باشد:
– ابتدا با مته هایی به قطر 12، 14، 16 و یا 18 میلی متری سوراخهایی را به فاصله 30 سانتی متر و با عمق 40 تا 60 سانتی متر در طول دیوار و اطراف ساختمان ایجاد می کنند.
– سپس سم مخصوص با غلظت مناسب به داخل سوراخها به مقدار لازم ( 2 تا3 و حد اکثر 5 لیتر ) تزریق میشود.
– بلا فاصله پس از تزریق سم مدخل سوراخ با ملات سیمان مسدود میگردد.

راههای از بین بردن موریانه در منزل



راههای از بین بردن موریانه در منزل - نمناک

namnak.com/24706-از-بین-بردن-موریانه.html
راههای مختلفی برای از بین بردن و دفع موریانه ها وجود دارد. ..... بهترین روش برای تمیز کردن اتو و از بین بردن جرم آن · از بین بردن موهای زائد با پوست گردو · منافذ پوست ...

راههای شناسایی موریانه و راه های مبارزه با موریانه - سایت بهداشت ...

www.environmentalhealth.ir/راههای-شناسایی-موریانه-و-راه-های-مبارزه-با-م...
برای مبلمان آلوده برای ریشه کن کردن موریانه های چوب خشک از روش تدخین استفاده می ... انجام تهویه مناسب زیر زمین ساختمان و شیب بندی مناسب کف جهت دفع صحیح آب و ...

موریانه|موریانه و روش ریشه کن کردن, روش مبارزه با انتشار ...

www.irandh.ir › دنیای حیوانات › موریانه
دفع کننده دائمی و برقی مورچه و موریانه به روش کاملا طبیعی و متناسب با محیط ... یکی از بهترین راه های از بین بردن موریانه استفاده از دستگاه های تخصصی ایران دی اچ ...

شیوه های دفع موریانه در گفت وگو با مهندس علی پازوكی - آفتاب

www.aftabir.com › اخبار ایران و جهان › اجتماعی › محیط زیست
۲۹ دی ۱۳۸۳ ه‍.ش. - مهندس «على پازوكى»، كارشناس حشرات موذى و متخصص دفع موريانه ها از خانه هاى تاريخى، در زمينه پروژه .... اين روش بهترين شيوه دفع موريانه با سم است.

خرید،فروش سم کشنده موریانه | سم قوی برای از بین بردن ...

www.ariasam.com/termite.html
اسید بوریک همزمان با گرفتن آب بدن موریانه ها؛ سیستم عصبی آنها را از کار می اندازد، بهترین روش برای از بین بردن موریانه ها با استفاده از اسید بوریک این است که از ...

سمپاشی موریانه | خدمات سمپاشی و کنترل حشرات ::شرکت ...

www.negindasht.com/termite.html
2- چه روش هایی برای از بین بردن فعالیت موریانه ها مثمر ثمر است؟ ... با شمارۀ تلفن 88330133 شرکت مهندسین نگین دشت تماس گرفته تا بهترین کارشناسان دفع آفات ...

فوری/کمک در از بین بردن موریانه : ساير گفتگوها - صفحه 2 از 2

www.centralclubs.com/topic-t106064.html
۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - سلام دوستان کسی میدونه برا مبارزه با موریانه چه باید کرد دیوار خونمون ... اومده بود بهترین،سریعترین و اسان ترین روش مالیدن نفت به سطوح است

راههای از بین بردن موریانه

www.bargozideha.com/tag/راههای-از-بین-بردن-موریانه
موریانه ها همه چیز خوارند و از مواد گیاهی ، الیاف ، فرآورده های پشمی و پنبه ای ، کاغذ دیواری .... بهسازی محیط بهترین روش مبارزه با سوسکها است که طی آن لازم است پناهگاههای ...

از بين بردن موريانه ها به قيمت انفجار!

shahraraonline.com/news/9335
وي ادامه می دهد: فروشنده به او گفته بود با دود کردن این مقدار گوگرد، همه موریانه های منزلش از ... مؤثرترین راه برای از بین بردن موریانه همان روش سنتی استفاده از نفت است.

ازبین بردن حشرات موذی - بیتوته

www.beytoote.com/housekeeping/skill/vermin-moth.html
تنها راه ومؤثرترین راه برای از بین بردن موریانه به روش سنتی نفت است. ... صورتی که در منزل شما موریانه مشاهده شد بهترین راه مراجعه به مراکز مجاز مبارزه با حشرات موذی ...

چگونه موریانه ها رادفع کنیم - متا - Page 1 of 1

irmeta.com › ... › مرجع خانه وخانواده › بخش هنر خانه داري
۴ دی ۱۳۸۹ ه‍.ش. - من شنیدم که مبارزه غیر اصولی با موریانه نه تنها دفع نمی کنه بلکه مقاوم تر و بیشترش میکنه، روش سنتی و مردمی ریختن نفت داخل لانه موریانه هست، ...

چگونه موریانه را ریشه کن کنیم؟- هایپرکلابز

hyperclubz.com/Main/Club.aspx?qCat=club-lifestyle-gr1&qId...
چگونه موریانه را از خانه مان ریشه کن کنیم؟ ... بهترين روش جهت مبارزه با موريانهـ طعمه گذاري با هدف نابودي ملكه به عنوان مؤثرترين شيوه كشف شده براي مقابله با اين حشره ...

موریانه ها و روشهای مبارزه - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/article/104815/موریانه-ها-و-روشهای-مبارزه
موریانه ها از دسته حشراتی می باشند که برای مبارزه با آنها باید با علوم روز جهان و شناسایی کامل این حشره همراه باشد و چه بسا روشهایی که بطور ابدایی در ایران شروع شده ...

مقابله با موریانه در خانه ، کمک کنید ! اضطراری ! | انجمنهای ...

forum.persiantools.com › ... › سبک زندگی › گل و گیاه و حیوانات خانگی
۳۰ آبان ۱۳۹۲ ه‍.ش. - 13پست - ‏10 نویسنده
جابجایی کامل میبیم که اینجا پر هست از مورچه یا فکر کنم موریانه (ریز هستند ... از شرکت های موریانه زدا کمک بگیر ... بهترین راه استفاده از پودره

بهترین روش های از بین بردن حشرات موذی در خانه - مجله ...

elmobasirat.ir › خانه داری › شستشو ,نظافت و لکه گیری
در صورتی که در منزل شما موریانه مشاهده شد بهترین راه مراجعه به مراکز مجاز مبارزه با حشرات موذی است که به وسیله داروهای مشخص آنها را ریشه کن می کنند. روش های از بین ...

کنترل تخصصی موریانه

afshansam.blogfa.com/
يكي از بهترين روش هاي كنترل موريانه هاي زيرزميني سيستم طعمه گذاري يا ... فارغ التحصیل از دانشگاه در خصوص دفع آفات بهداشتی، شهری و انباری از جمله موریانه ...

خلاص شدن از شر موریانه - سمپاشی و ضد عفونی محصولات ...

negindasht.blogfa.com/cat-4.aspx
۲۴ آذر ۱۳۸۸ ه‍.ش. - سمپاشی و ضد عفونی محصولات کشاورزی - خلاص شدن از شر موریانه ... امروزه مبارزه با موريانه در دنيا مبدل به يکي از پر طرفدارترين رشته هاي دفع آفات در آمده است و در اين ... مي کنند کارآمدترين و علمي ترين روش براي مبارزه با اين حشره مي باشد . .... برای معالجه چوبهای آلوده شده بهترین راه آغشتن آنها بیکی از داروهای حشره ...

موریانه و راههای مبارزه با آن - فصلنامه افق طلائی سلامت

zuhen.persianblog.ir/post/323/
۱۹ بهمن ۱۳۸۹ ه‍.ش. - موریانه شباهت ظاهری زیاد به مورچه دارد و با توجه به این واقعیت آن را مورچه سفید ... انجام تهویه مناسب زیر زمین ساختمان و شیب بندی مناسب کف جهت دفع ...

چگونه با موریانه ها مبارزه کنیم | pHow.ir

phow.ir › خانه › نکات خانه داری › حیوانات موذی
۱۱ دی ۱۳۹۱ ه‍.ش. - موریانه ها مهم ترین آفت و نابود کنندۀ ساختارهای چوبی بخصوص در مناطق جنوبی ... افزایش تعداد ساختمان ها با تغییر روش ساختمان سازی موجب شده است که موریانه ها در ... انجام تهویه مناسب زیر زمین ساختمان و شیب بندی مناسب کف جهت دفع ...

فوت وفن دور کردن مورچه در اشپزخانه بدون سم [آرشیو] - روزمنو، ...

www.roozmenu.com › ... › دور کردن حشرات و آفات
۱۳ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - 29پست - ‏23 نویسنده
برای دفع و دور کردن مورچه ها ازمکان زندگیشان کافی است مقداری دارچین در چند نقطه .... در صورتی که از بین روش های مبارزه با حشرات خانگی، استفاده از سموم را ... بهترین راه برای مبارزه با مورچه ها زیره هستش سر راه مورچه ها زیره یا اب زیره ...

علوم جدید در مبارزه با موریانه ها - وبلاگ تخصصی آفات ...

iranpest.parsiblog.com/Posts/230/علوم+جديد+در+مبارزه+با+موريانه+ها/
امروزه مبارزه با موریانه در دنیا مبدل به یکی از پر طرفدارترین رشته های دفع آفات در آمده است و در این راستا همه ... دارند این است که روشی که اعمال می کنند کارآمدترین و علمی ترین روش برای مبارزه با این حشره می باشد . ... موریانه ها بهترین مهندسین ساختمان .

مشاوره تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=78685&consultationid=538304
پرسش. سلام.برای از بین بردن موریانه در رختخواب چه راه حلی را پیشنهاد می کنید؟ ... یک روش برای از بین بردن مورچه ها ، استفاده از پودر یا طعمه ها ی خمیری کشنده است .

از بین بردن مورچه ها، دوازده راه از بین بردن مورچه ها در خانه - حوادث ...

www.akairan.com/khanehdari/khanedari1/201293044523.html
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - از بین بردن مورچه ها,راه خلاص شدن از مورچه ها,راههای از بین بردن مورچه ها,روش از بین بردن مورچه ها,از بین ... بهترین راه برای از بین بردن زردی لیوان ها ...

چگونه مورچه ها را فراری دهیم؟ - نیک صالحی

www.niksalehi.com/khanedari/archives/015608.php
۱۷ آبان ۱۳۹۲ ه‍.ش. - ۸) از رایحه های طبیعی که به نظر دفع کننده مورچه ها هستند مانند سرکه، اسانس نعناع، دارچین، فلفل سیاه، میخک و برگ بو ... بهترین محصول برای کسانی که صورت چاق و تپل می خواهند .... روش جدید رویش موی طبیعی بدون نیاز به کاشت مو!

بهترین روش برای دفع موریانه | - تیک تاک بلاگ

kharbozeh11.tiktakblog.ir/page-91815.html
انواع موریانه ها و راههای از بین بردن این آفت. تمام خانواده های موجود در راسته موریانه ها به صورت اجتماعات بزرگ و کوچک در محدوده سیستمی لانه ای و به صورت کلنی زندگی می ...

بهترین روش برای دفع موریانه

takplayer.rozblog.com/post/602/بهترین-روش-برای-دفع-موریانه.html
دفع کننده دائمی و برقی مورچه و موریانه به روش کاملا طبیعی و متناسب با محیط ... یکی از بهترین راه های از بین بردن موریانه استفاده از دستگاه های تخصصی ایران دی اچ .

بهترین روش طلایی برای دفع موریانه در خانه

www.rozberooz.ir/post/186
۶ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - انواع موریانه ها و راههای از بین بردن این آفت تمام خانواده های موجود در راسته موریانه ها به صورت اجتماعات بزرگ و کوچک در محدوده سیستمی لانه…,بهترین ...

بهترین روش های از بین بردن حشرات موذی در خانه

mybanu.ir › ... › خانه و خانواده › خانه داری › شستشو ,نظافت و لکه گیری
در صورتی که در منزل شما موریانه مشاهده شد بهترین راه مراجعه به مراکز مجاز مبارزه با حشرات موذي است که به وسیله داروهاي مشخص آنها را ریشه کن می کنند. روش های از بین ...

نابودی مورچه های مزاحم در خانه-پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/lifestyle/ldetails.php?articleid=11321...53...
شهرزاد رفعتی,شهرزاد رفعتی بهترین کارآفرین کانادا .... انتخاب کرم پودر و کانسیلر · روش سیندا واتسون آرایشگر معروف نیویورکی برای کرم پودر زدن چیست؟

راه از بین بردن موریانه

hitit.mahak.xyz/+راه+از+بین+بردن+موریانه/
از بین بردن حشرات موذی - irancloob.com راههای از بین بردن موریانه در منزل بهترین روش های از بین بردن حشرات موذی در خانه از بین بردن موریانه - forum.parsigold.com ...

بهترین راه کارها برای رهایی از مورچه ها - نازوب

www.nazweb.ir/11303-the-best-way-to-get-rid-of-ants.html
برای از بین بردن مورچه ها از روش های زیر استفاده کنید: ... 5- از رایحه های طبیعی که به نظر دفع کننده مورچه ها هستد مانند سرکه، اسانس نعنا، دارچین، فلفل سیاه، میخک و ...

بهترین روش های از بین بردن حشرات موذی در خانه - تی نیوز

tnews.ir/news/340031523803.html
۱۶ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - به گزارش نامه نیوز به نقل از جام نیوز، بهترین روش های از بین بردن حشرات موذی در خانه کدامند.برای دانستن راه حل ها و راحت شدن از دست انواع حشرات موذی ...

بهترین روش دفع موریانه

agahijur.ir/بهترین%20روش%20دفع%20موریانه/tag-10070447/
بهترین روش دفع موریانه-موریانه زدایی ، دفع حشرات و جانوران.

مقابله با تجمع مورچه ها در خانهخندون دات آی آر | رویکردی متفاوت ...

khandoon.ir › دانستنیها
۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ ه‍.ش. - ۱۲- یک روش برای از بین بردن مورچه ها، استفاده از پودر یا طعمه ها ی ... در صورت لزوم این کار را تا دفع کامل مشکل تکرار نمایید. .... این مورچه هایی که شما ذکر کردید را با روشهای خصمانه نمی توانید از بین ببرید بهترین راه استفاده از روش ...

داتیس - روش های از بین بردن حشرات موذی در خانه - داتیس

www.dateesco.com/روش-های-از-بین-بردن-حشرات-موذی-در-خانه/
۲۵ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اما راه حل چیست و بهترین روش های از بین بردن حشرات موذی در خانه کدامند ... تنها راه و مؤثرترین راه برای از بین بردن موریانه به روش سنتی نفت است.

برای از بین بردن مورچه چه راهی میشه انجام داد؟ - کلوب

www.cloob.com/timeline/answer_159460_889495
۲۶ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - و بهترین جواب توسط رای کاربران انتخاب شده است. ... سوره نمل رو با دقت و توجه بخونید و بعد دو رکعت نماز حاجت برای رفتن مورچه ها موریانه ها و کلیه حشرات مزاحم به جا بیارید مشکلتون رفع می شه ... فکر میکنم روش خوبی باشه ...

راه های خلاصی از مورچه ها در خانه - کدبانوی ایرانی

kadbanoo.net/راه-های-خلاصی-از-مورچه-ها-در-خانه/
برای از بین بردن مورچه ها می توانید از روش های زیر استفاده کنید: 1. ... از رایحه های طبیعی که به نظر دفع کننده مورچه ها هستد مانند سرکه، اسانس نعنا، دارچین، فلفل سیاه، ...

9 راهکار برای دور کردن مورچه‌ها از گوشه و كنار خانه - Bartarinha ...

www.bartarinha.ir › سبک زندگی › مهارت های زندگی
شاید تا به حال اقدامات زیادی برای از بین بردن و دور نگه داشتن مورچه‌ها انجام داده باشید که البته خیلی اوقات هم بی‌فایده بوده‌اند. ما در اینجا راهکارهایی را معرفی کرده‌ایم که ...

فروش روغن مورچه روجا برای رفع موهای زائد بدن

www.zibasara.com/product/comments/page/11/2
روش خرید: برای خرید روغن مورچه اصل روجا، پس از کلیک روی یکی لینکهای بالا و ... کنید ممنونپاسخ :برای تمام نقاط بدن میشه استفاده کرد بهترین راه برای از ریشه ...

بهترین روش برای دفع کردن موش سوسک از کارخانه - سمپاشی ...

www.niazerooz.com › صنعت › لوازم صنعتی › سمپاشی مورچه
های الکترونیکی دفع موش سوسک پشه مگس مورچه عنکبوت موریانه حشرات و جوندگان موذی به روش التراسونیک ساخت آمریکا1- بدون نیاز به سمپاشی و راهکارهای سنتی 2- ...

بهترین روش های از بین بردن حشرات موذی در خانه - مجله ...

www.delgarm.com/.../109689-روش-های-از-بین-بردن-حشرات-موذی-در-خانه
۱ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اما راه حل چیست و بهترین روش های از بین بردن حشرات موذی در خانه کدامند. ... تنها راه و مؤثرترین راه براي از بین بردن موریانه به روش سنتی نفت است.

بوی تند دارچین و فرار مورچه ها - پرشین وی

www.persianv.com/home/081952.php
۲۷ دی ۱۳۸۸ ه‍.ش. - ۱)برای دفع و دور کردن مورچه ها ازمکان زندگیشان کافی است مقداری دارچین در چند نقطه ..... آموزش خانه تکانی : بهترین روش برای شستن انواع پرده ...

روش های از بین بردن شپشک برنج(حشره برنج) - مشاوره ...

www.ataye.ir/index.php/family1/50-house/1573-rice-insect-remover
۱۴ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - روش های از بین بردن شپشک برنج(حشره برنج) ... بهترین زمان برای انجام یک رابطه زناشویی گرم · 8 عادت زوج های خوشبخت · چگونه یک زن را عاشق ...

موریانه یا کرم چوب خوار :: گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

valiasr.blog.ir/1392/09/07/موریانه-یا-کرم-چوب-خوار
۷ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - موریانه( Termite ) حشره ای است که غالباً در مناطق حاره و تحت حاره مانند بعضی مناطق ... برای معالجه چوبهای آلوده شده بهترین راه آغشتن آنها بیکی از داروهای حشره ... باید در نظر داشت که این روش معالجه ممکن است سبب تغییر رنگ چوب بشود.

الکتریک سازان افق کویر (ایران دی اچ) - بهترین روش مبارزه ...

irandh.pcn.ir/Product/128999
توضیحات کامل بهترین روش مبارزه با حشرات موذی از الکتریک سازان افق کویر ... دستگاه تخصصی دفع پشه و مگس (DH - S7 ): این دستگاه به روش التراسونیک با ایجاد ... دستگاه DH-03 برای مورچه، موریانه و هم خانواده آنها (و سوسک ریز) است که به صورت ...

بهترین روش های از بین بردن حشرات موذی در خانه | بهترینه

behtarineh.com › خانه داری › اسرار خانه داری
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - صفحه نخست خانه داری اسرار خانه داری بهترین روش های از بین بردن حشرات ... تنها راه و مؤثرترین راه براي از بین بردن موریانه به روش سنتی نفت است.

انجمن سایت زنبورعسل ایران • مشاهده مبحث - بهترین راهکار ...

www.mellifera.ir/Forum/post18912.html
26پست - ‏17 نویسنده
1- بهترین سمی که مورچه رو از بین میبره و برای زنبور خطری نداره چیست؟ .... تا این حد حاد شده بهترین راه حل تهیه یک چهارپایه نیمکت مانند(که همزمان چندتا کندو روش قرار ...

از بین بردن حشرات موذی - تالار گفتگوی ایرانیان

www.iran-forum.ir › ... › حیوانات › حشرات و خزندگان
۷ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - تنها راه ومؤثرترین راه برای از بین بردن موریانه به روش سنتی نفت است. ... می سازند در صورتی که در منزل شما موریانه مشاهده شد بهترین راه مراجعه به ...

روش های رفع موهای زائد در خانم ها و آقایان | بانوی پارسی

www.persianlady.ir/روش-های-رفع-موهای-زائد-در-خانم-ها-و-آقای/
۸ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - اسپیرنولاکتون یکی از داروهای دفع کننده آب است و ممکن است باعث شود .... بهترین روش از بین بردن موهای ریزی که روی بینی وجود دارد لیزر می باشد.

شیوه های دفع موریانه در گفت وگو با مهندس علی پازوكی - تنکیو

tenq.ir/p/82a76e976d6bd60058775188636e95fb01
مهندس «على پازوكى»، كارشناس حشرات موذى و متخصص دفع موريانه ها از خانه هاى تاريخى، در زمينه پروژه هاى مرمت بناهاى .... اين روش بهترين شيوه دفع موريانه با سم است.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 167
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 327
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 4,569
  • بازدید سال : 27,955
  • بازدید کلی : 342,923